2017-11-15

Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi

1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób
z zaburzeniami psychicznymi objętych pomocą Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olsztynie w przewidywanej ilości 27 597 godzin w dni robocze, świąteczne i wolne od pracy.

2.Zamawiający informuje, że zgodnie z obowiązującymi przepisami z zakresu pomocy społecznej, pomoc w formie usług opiekuńczych przysługuje:

1)Osobie samotnej, która z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymaga pomocy innych osób, a jest jej pozbawiona, przysługuje pomoc w formie usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych.

Usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze mogą być przyznane również osobie, która wymaga pomocy innych osób, a rodzina, a także wspólnie niezamieszkujący małżonek, wstępni, zstępni nie mogą takiej pomocy zapewnić.

3.Zgodnie z ustawą o pomocy społecznej:

specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi są to usługi dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym.

Szczegółowy zakres specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi został określony w załączniku nr 1 do umowy.

4.Zamawiający podkreśla, że zarówno przyznawanie bądź odmowa przyznawania usług opiekuńczych, jak również: określanie zakresu usług opiekuńczych dla każdej osoby ubiegającej się o przyznanie tej formy pomocy, określanie wymiaru godzin świadczenia usług opiekuńczych oraz miejsca świadczenia usług opiekuńczych stanowi wyłączną kompetencję Zamawiającego
i będzie każdorazowo określane w decyzji administracyjnej, wydawanej na podstawie przepisów o pomocy społecznej. Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby usługi były realizowane przez Wykonawców wyłącznie na rzecz osoby wskazanej w decyzji jako osoba, której przyznano usługi opiekuńcze, zgodnie z zakresem, wymiarem godzin i w miejscu określonych w wydanej decyzji na podstawie informacji (wykazu) dla Wykonawcy. Zamawiający każdorazowo przekaże wybranemu Wykonawcy informacje niezbędne do świadczenia usług opiekuńczych.

5.W wyjątkowych przypadkach Zamawiający może zlecić realizację usług opiekuńczych przez Wykonawcę telefonicznie lub za pośrednictwem faksu. Zlecenie usług w tym trybie będzie potwierdzone niezwłocznie  w formie pisemnej.

6.Zlecenie realizacji usług opiekuńczych przekazywane Wykonawcy obejmuje: dane osób objętych pomocą (imię i nazwisko), indywidualny zakres usług opiekuńczych dla każdej osoby, indywidualny wymiar godzin świadczenia usług, wysokość odpłatności za świadczoną usługę, terminy świadczenia usług (dzień i godziny) oraz miejsce świadczenia tych usług.

7.W przypadku zgonu, pobytu w placówkach służby zdrowia, rezygnacji osoby objętej usługami, Wykonawca niezwłocznie informuje ośrodek pomocy społecznej w sposób przewidziany umową.

8.W przypadku niemożności świadczenia usług przez dana osobę, wymagane jest zastępstwo. Osoba zastępująca musi posiadać odpowiednie kwalifikacje.

9.W przypadku dysponowania przez osobę realizującą specjalistyczne usługi środkami finansowymi osoby objętej pomocą, Wykonawca jest zobowiązany wprowadzić pisemny Rejestr wydatków, prowadzony przez osobę realizującą usługi, zawierający każdorazowe adnotacje o:

1) otrzymaniu przez osobę realizującą usługi specjalistyczne środków finansowych wraz z podaniem ich kwoty i daty otrzymania,

2) kwocie wydatkowanych środków finansowych wraz z datą ich wydatkowania,

3) zwrocie osobie objętej pomocą pozostałych po wydatkowaniu środków finansowych wraz
z podaniem ich kwoty i daty zwrotu, przy czym zwrot pozostałych po wydatkowaniu środków finansowych winien nastąpić niezwłocznie po ich wydatkowaniu.

4) akceptację rozliczenia każdej operacji przez osobę objętą pomocą (podpis osoby objętej pomocą).

10.Wykonanie przedmiotu zamówienia nie może być powierzone podwykonawcom.

11.Szczegółowy zakres zindywidualizowanych usług opiekuńczych, świadczonych  na rzecz osoby, której przyznano tę formę pomocy, jest określony przez Zamawiającego w drodze postępowania administracyjnego i przekazany w ramach zawartej umowy na piśmie wybranemu Wykonawcy.

12.Zamawiający wymaga, aby usługi opiekuńcze były wykonywane w dni powszednie, świąteczne
i wolne od pracy. Wskazane usługi na rzecz osoby objętej pomocą winny być świadczone w różnym wymiarze godzin świadczenia usług, w razie potrzeb w godzinach 7.00-20.00zgodnie z wydaną decyzją administracyjną i sporządzoną na jej podstawie informacją dla Wykonawcy. Zamawiający zaznacza, że pod pojęciem wymiaru godzin świadczenia usług należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług bez czynności przygotowawczych np. dojazdów do osób objętych tą formą pomocy oraz bez związku z ewentualnymi uprawnieniami pracowników Wykonawcy z tytułu kodeksu pracy (urlopy wypoczynkowe, zwolnienia lekarskie itp.)

13.Osoby świadczące usługi będą zobowiązane do:

1)utrzymywania stałego kontaktu z koordynatorem usług Zamawiającego oraz współpracy z lekarzem i pielęgniarką środowiskową,

2)współpracy z pracownikiem socjalnym MOPS tj. przekazywania, w sytuacjach tego wymagających, na bieżąco informacji dotyczących funkcjonowania osoby, której świadczone są usługi,

3) legitymowania się dokumentem ze zdjęciem, nazwiskiem oraz nazwą i telefonem Wykonawcy oraz do przestrzegania następujących zasad:

-zachowania tajemnicy służbowej w zakresie wszystkich informacji jakie uzyskają w trakcie pełnienia obowiązków, a w szczególności nie ujawniania osobom trzecim danych osobowych osób, dla których świadczone są usługi, ich sytuacji osobistej, rodzinnej, zdrowotnej i ekonomicznej,

-nie wprowadzania do mieszkania świadczeniobiorcy osób nieupoważnionych oraz własnych zwierząt domowych,

-w czasie świadczenia usług w mieszkaniu świadczeniobiorcy nie będą palić tytoniu, używać narkotyków ani spożywać alkoholu,

-nie obarczać własnymi problemami osób objętych usługami,

-w kontakcie z osobą, której świadczone są usługi będą stosować zwroty grzecznościowe oraz wykonywać usługi z poszanowaniem godności i uczuć tej osoby, z zachowaniem ogólnie przyjętych norm społecznych.

14.Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę na podstawie umów o pracę minimum
10 osób świadczących usługiopiekuńcze w przedmiotowym zamówieniu, pozostałe osoby mogą być zatrudnione na umowy cywilne.

15.Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę przynajmniej jednej osoby wykonującej czynności w ramach niniejszego postępowania, zatrudnionej na stanowisku koordynatora, który będzie kontrolował i nadzorował proces realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi na terenie Olsztynaoraz co najmniej 3 – letnie doświadczenie w koordynowaniu i nadzorowaniu usług opiekuńczych – osoba niekarana. Zamawiający wymaga aby zaproponowana przez Wykonawcę osoba świadczyła faktycznie pracę na terenie miasta Olsztyna, z którą Zamawiający będzie kontakt telefoniczny i osobisty przez okres realizacji umowy. Do zadań koordynatora będzie należało: wprowadzanie opiekunek do pracy oraz bieżący nadzór nad objętymi środowiskami.

16.Wykonawca jest zobowiązany do okazania Zamawiającemu, na każdorazowe wezwanie
Zamawiającego, oryginałów dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia przez
Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynność świadczenia usług opiekuńczych oraz osoby na stanowisku koordynatora w szczególności umowy o pracę, zgłoszenia do ZUS czy też wydane pracownikowi potwierdzenie warunków zatrudnienia w terminie
3 dni od datyotrzymania wezwania.

17.W przypadku ujawnienia niespełnienia wymogu zatrudnienia przez Wykonawcę na
podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w trakcie realizacjizamówienia określonych w ust. 14-15, Wykonawca zobowiązanyjest do zatrudnienia naumowę o pracę osoby, której dotyczy uchybienie w terminie nie dłuższym niż 7 dniod daty  ujawnienia  uchybienia  i  do  okazania Zamawiającemu  dokumentówpotwierdzających zatrudnienie powyższej osoby na umowę o pracę, w szczególnościumowy o pracę, zgłoszenia do ZUS czy też wydane pracownikowi potwierdzenie
warunków zatrudnienia.

18.Kontrola może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy.

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..