DRUKUJ
2018-06-20

Rządowy program "Dobry start"

 

 

 

300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Rodziny otrzymają wsparcie bez względu na dochód.

 

KOMU PRZYSŁUGUJE ŚWIADCZENIE "DOBRY START"?

 

Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia.

Ważne!

  • Świadczenie dobry start przysługuje wyłącznie dzieciom uczącym się w szkole  (a szkoła  w rozumieniu przepisów rozporządzenia oznacza szkołę podstawową, dotychczasowe gimnazjum, szkołę ponadpodstawową i dotychczasową szkołę ponadgimnazjalną, z wyjątkiem szkoły policealnej i szkoły dla dorosłych, szkołę artystyczną, w której jest realizowany obowiązek szkolny lub nauki, a także młodzieżowy ośrodek socjoterapii, specjalny ośrodek szkolno- -wychowawczy, specjalny ośrodek wychowawczy, ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy.
  • Program nie obejmuje dzieci realizujących przygotowanie przedszkolne ani w przedszkolu, ani w tzw. „zerówce” prowadzonej w szkole. Nie obejmuje także studentów, uczniów szkół policealnych i uczniów szkół dla dorosłych.
  • Świadczenie dobry start nie podlega unijnej koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego. Oznacza to, że gmina ustala prawo do  świadczenia dobry start samodzielnie i nie przekazuje wniosku  do wojewody, nawet jeśli jeden z rodziców dziecka przebywa poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej - w państwie Unii Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub w Szwajcarii.

 

JAK OTRZYMAĆ ŚWIADCZENIE "DOBRY START" ?

 

Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić mama lub tata dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.

 

MIEJSCE i FORMA SKŁADANIA WNIOSKÓW O ŚWIADCZENIE

"DOBRY START"

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Dział Świadczeń Rodzinnych w Olsztynie:

  1. Al. M. J. Piłsudskiego 61 A - Centrum Informacji i Koordynacji oraz
  2. Al. M. J. Piłsudskiego 32 (III piętro siedziba świadczenia wychowawczego "500+")

 

TERMIN ZŁOŻENIA WNIOSKU O ŚWIADCZENNIE "DOBRY START"

 

Wnioski o świadczenie „Dobry start” można składać:

1.       w formie elektronicznej, począwszy od lipca 2018 r. za pośrednictwem :

  • bankowości elektronicznej
  • Portalu Informacyjno – Usługowego emp@tia

2.       w formie papierowej, począwszy od sierpnia 2018 r.

 

UWAGA !  Wnioski można składać do 30 listopada 2018 r.

 

 

TERMIN OTRZYMANIA ŚWIADCZENIA "DOBRY START"

 

W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny wyprawkę otrzymają nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach gminy będą miały maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia. Złożenie wniosku o świadczenie dobry start w lipcu i sierpniu to gwarancja wypłaty świadczenia nie później niż do 30 września.

 

 

UWAGA !

 

Informacje o przyznanym świadczeniu będą wysyłane na wskazany we wniosku adres e-mail automatycznnie. Klient nie odpowiada na takiego, który zawiera informację o przyznaniu świadczenia "Dobry Start". Ma to na celu zminimalizowanie ryzyka podszywania się potencjalnych oszustów pod instytucje publiczne, a tym samym ograniczy próby wyłudzeń.