Zamówienia publiczne

Tytuł zamówienia
Dostawę artykułów żywnościowych do jednostek organizacyjnych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej na terenie miasta Olsztyna w roku 2019.  
Przedmiot zamówienia
dostawa  
Rodzaj ogłoszenia
Ogłoszenie o zamówieniu  
Tryb zamówienia
przetarg nieograniczony  
Wadium
0,00 PLN  
Ogłaszający
MOPS w Olsztynie  
Województwo
WARMIŃSKO-MAZURSKIE  
Powiat
Olsztyn  
Miasto
Olsztyn  
Ulica
al. Aleja Marszałka Józefa Piłsudskiego  
Numer budynku
61 A  
Data publikacji od
2018-11-29  
Data publikacji do
2019-03-31  
Termin składania ofert
2018-12-07 10:00  
Numer ogłoszenia
MOPS.DAG.ZP.261.70.2018  

1.        Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych różnych grup towarowych do jednostek organizacyjnych  Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej na terenie miasta Olsztyna :

- Dzienny Dom Pomocy Społecznej ul. Orłowicza 27 

- Dzienny Dom Pomocy Społecznej dla Niepełnosprawnych ul. Emilii Plater 13
- Dzienny Dom Pomocy dla Osób Chorych na Cukrzycę ul. Piłsudskiego 61A

- Dzienny Dom Pomocy Społecznej „Nasz Dom”, ul. Świtezianki 4A

- Dzienny Dom Pomocy Społecznej „Nasza Chata” ul. Mickiewicza 17/1

- Dzienny Dom Pomocy Społecznej ul. Fałata 23 K
- Środowiskowy Dom Samopomocy dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi  ul. Kuronia 14

- Środowiskowy Dom Samopomocy dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi  ul. Królowej Jadwigi 4

- Środowiskowy Dom Samopomocy dla Osób z Zaburzeniami Psychicznymi ul. Królowej Jadwigi 4                        z filią przy  ul. Kuronia 16

- Ośrodek Wsparcia i Opieki nad Dzieckiem i Rodziną ul. Wańkowicza 3
- Ośrodek Wsparcia dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej ul. Świtezianki 4
- Ośrodek Wsparcia dla Dzieci i Młodzieży ul. Wiecherta 23A
- Ośrodek Wsparcia dla Dzieci i Młodzieży ul. Rzepakowa 12

- Ośrodek Wsparci dla Matek z Małoletnimi Dziećmi i Kobiet w Ciąży ul. Jagiełły 5
- Romska Świetlica Rodzinna, ul. Warszawska 16/1
- Schronisko dla Bezdomnych ul. Towarowa 18B
- Noclegownia w Olsztynie ul. Towarowa 18A
- Miejski Ośrodek Wsparcia dla Osób Niesłyszących ul. Kętrzyńskiego 3/1

- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Olsztynie ul. Piłsudskiego 61A

od dnia 02.01.2019r do dnia 31.12.2019r.  wg. indywidualnych zapotrzebowani zgłaszanych telefonicznie przez uprawnionych pracowników zamawiającego. Asortyment i ilości przedmiotu zamówienia szczegółowo wymieniono i opisano w formularzach cenowych dla każdej części zamówienia stanowiących załączniki  nr 2 do SIWZ.

2.Zamawiający  podzielił przedmiot zamówienia na części:

Część I  –   artykuły spożywcze różne

Część II  –  słodycze

Cześć III  - nabiał (mleko i przetwory mleczarskie)

Cześć IV -  mrożonki

Cześć V -  pieczywo

Cześć VI – jaja kurze konsumpcyjne

Cześć VII -   mięso wołowo -wieprzowe

Cześć VIII –   mięso drobiowe

Cześć IX  -  wędliny 

3.W zakresie przedmiotu zamówienia, Zamawiający wymaga, by:

- artykuły żywnościowe w każdej grupie towarowej (w części zamówienia) były wysokiej jakości                   w gat. I  

Dostawy - byłyrealizowane zgodnie z wymogami określonymi w Ustawie z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia ( Dz.U. z 2018 poz1541 z późn. Zm.) oraz  zgodnie z zasadami Dobrej Praktyki Higienicznej i Dobrej Praktyki Produkcji.

- Wykonawca powinien posiadać samochód /samochody dostawcze spełniające wymogi sanitarne dotyczące przewozu żywności odpowiednie dla każdej grupy żywności poświadczone decyzją wydaną przez Państwowy Powiatowy Inspektorat Sanitarny.

- Wykonawca dostarczał przedmiot zamówienia w ilościach i rodzajach określonych przez upoważnionych pracowników Zamawiającego w dzień następny po złożeniu zamówienia.

- Wykonawca realizował każde zamówienie, również te o niskiej wartości.

- przekazał numery  telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.

 

Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia.

 

Wymagania  Zamawiającego zawarte w opis przedmiotu zamówienia oraz informacje w formularzach cenowych  określają  standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a, odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia.

 

Część I – artykuły spożywcze różne

1.Oferowane produkty były wysokiej jakości w gat. I, były dopuszczone do obrotu ispełniały wymagania określone w ustawie o warunkach zdrowotnych  i żywienia ( Dz.U Nr 31 poz 265 z 2005 )

2. Oferowane artykuły żywnościowe powinny charakteryzować się wysoką jakościąi powinny posiadać termin przydatności do spożycia maksymalny dla danego produktu.

3. Artykuły spożywcze muszą być dostarczane w opakowaniach detalicznych.

4.Każde opakowanie powinno zawierać nazwę i adres producenta, nazwę surowca, ilość sztuk, klasę jakości, datę produkcji, datę przydatności do spożycia,  warunki przechowywania.

5.Opakowania artykułów – słoiki szklane, torebki papierowe, kartony, torby foliowe muszą być odpowiednio oznakowane, czyste, bez oznak zawilgocenia, zapleśnienia, obecności szkodników, całe                   i szczelne.

6. Smak i zapach oferowanych produktów powinien być charakterystyczny dla danego artykułu bez obcych posmaków czy  zapachów.

7. Nazwy producentów umieszczone w formularzu cenowym wskazują na produkty, które odpowiadają specyficznym potrzebom  zamawiającego i są wypróbowanej, dobrej jakości.

8.Warunki transportowe muszą być zgodne z zasadami GMP/GHP

9. Wielkość zamówienia określona jest  w załączniku nr 2a do SIWZ

10.Wykonawca dostarczy artykuły spożywcze w ilościach i rodzajach określonych przez upoważnionych pracowników Zamawiającego w dzień następny po złożeniu zamówienia, bezpośrednio do magazynu żywnościowego do osoby upoważnionej do odbioru.

 

Część II – słodycze

1.Oferowane produkty był dopuszczone do obrotu ispełniały wymagania określone w ustawie                                            o warunkach zdrowotnych i żywienia ( Dz.U Nr 31 poz 265 z 2005 )

2. Oferowane produkty powinny charakteryzować się wysoką jakościąi powinny posiadać termin przydatności do spożycia maksymalny dla danego produktu.

3. Słodycze muszą być dostarczane w opakowaniach detalicznych a w okresach świątecznych również                          w opakowaniach świątecznych.

4.Każde opakowanie powinno zawierać nazwę i adres producenta, nazwa surowca, ilość sztuk, klasę jakości, datę produkcji, datę przydatności do spożycia.

5.Opakowania artykułów –  torebki papierowe, kartony, torby foliowe muszą być odpowiednio oznakowane, czyste, bez oznak zawilgocenia, zapleśnienia, obecności szkodników, całe i szczelne.

6. Smak i zapach oferowanych produktów powinien być charakterystyczny dla danego artykułu bez obcych posmaków czy  zapachów.

7. Nazwy producentów umieszczone w formularzu cenowym wskazują na produkty, której odpowiadają potrzebom  zamawiającego i są wypróbowanej, dobrej jakości.

8.Warunki transportowe muszą być zgodne z zasadami GMP/GHP

9.Wielkość zamówienia określona w załączniku nr 2b do SIWZ

10. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia w ilościach i rodzajach określonych przez upoważnionych pracowników Zamawiającego w dzień następny po złożeniu, bezpośrednio do magazynu żywnościowego do osoby upoważnionej do odbioru

 

Cześć III - nabiał (mleko i przetwory mleczarskie)

1.Oferowane produkty był dopuszczone do obrotu ispełniały wymagania określone w ustawie o warunkach zdrowotnych i żywienia ( Dz.U Nr 31 poz 265 z 2005 )mleko i przetwory mleczarskie wysokiej jakości  w gat. I

2.Oferowane produkty  powinny być  wysokiej jakościbez zanieczyszczeń mikrobiologicznych i bakterii chorobotwórczych.

3.Mleko i przetwory mleczarskie powinny pochodzić z bieżącej produkcji, posiadać termin przydatności do spożycia w chwili dostawy nie krótszy  niż 5 dni przed jego upływem.

4. Artykuły powinny być dostarczane w opakowaniach detalicznych o gramaturze nie niższej niż przewidziana w załączniku nr 2c do SIWZ

5.Każde opakowanie powinno zawierać nazwę i adres producenta, klasa jakości, datę produkcji, datę przydatności do spożycia,  warunki przechowywania.

6. Warunki transportowe muszą być zgodne z zasadami GMP/GHP, do wglądu książeczka mycia                             i dezynfekcji pojazdu oraz książeczka zdrowia kierowcy,  który powinien posiadać na sobie czysty fartuch

7.Wielkość zamówienia określona w załączniku nr 2c do SIWZ .

8. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia w ilościach i rodzajach określonych przez upoważnionych pracowników Zamawiającego w dzień następny po złożeniu zamówienia w godzinach określonych w umowie, bezpośrednio do magazynu żywnościowego do osoby upoważnionej do odbioru.

 

Cześć IV– mrożonki owocowo warzywne i rybne

1.Mrożonki owocowe warzywne i rybnemusza być wysokiej jakości  w gat. I. Musza  być jednolite odmianowo, w stanie dojrzałości konsumpcyjnej, czyste, sypkie, nie oblodzone, bez trwałych zlepieńców, bez uszkodzeń mechanicznych, o równych wymiarach, róże lub owoce  nie  uszkodzone o barwie typowej dla danego gatunku i odmiany  (z wyjątkiem mieszanek).

2. Opakowanie zewnętrzne – karton + opakowanie wewnętrzne folia,  trwale i prawidłowo oznakowane w języku polskim, czyste, nie uszkodzone, temperatura surowca w momencie przyjęcia min – 18 ºC , brak oznak rozmrożenia, brak oznak i obecności pleśni, brak zanieczyszczeń.

3.W przypadku ryb mrożonych glazurowanych etykieta musi zawierać informację dotyczącą procentowej zawartości ryby. 

4. Opakowanie: czyste, nieuszkodzone, szczelne, prawidłowo oznakowane w języku polskim z podaną procentową zawartością ryby, warstwy filetów przełożone folią, elementy nie posklejane, łatwe wydobywanie pojedynczych elementów  z bloku, bez konieczności rozmrażania całości.

5.Ryby solone i marynowane - płaty dobrze umięśnione, oprawione, zanurzone w zalewie,  całe, nieuszkodzone, płaty równej wielkości, wyrównane w kształcie bez  zanieczyszczeń mikrobiologicznych i bakterii chorobotwórczych

6 Opakowania: wiaderka czyste, nieuszkodzone, szczelnie zamknięte, prawidłowo oznakowane w języku  polskim z podaną procentową zawartością filetów.

7.Wielkość zamówienia określona w załączniku nr 2d do SIWZ

8. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia w ilościach i rodzajach określonych przez upoważnionych pracowników Zamawiającego w dzień następny po złożeniu zamówienia, bezpośrednio do magazynu żywnościowego do osoby upoważnionej do odbioru

9. Oferowane produkty musza być dopuszczone do obrotu ispełniać wymagania określone w ustawie o warunkach zdrowotnych i żywienia ( Dz.U Nr 31 poz 265 z 2005 )

10.Każde opakowanie powinno zawierać nazwę i adres producenta, klasa jakości, datę produkcji, datę przydatności do spożycia,  warunki przechowywania

Część V - pieczywo

1.Oferowaneproduktymusza być wysokiej jakości w gat. I,  musząbyć dopuszczone do obrotu ispełniać wymagania określone w ustawie  o warunkach zdrowotnych i żywienia ( Dz.U Nr 31 poz 265 z 2005 )

2.Zamawiający wymaga dostaw pieczywa o gramaturze  nie mniejszej niż podana w załączniku nr 2e do SIWZ.

3.Pieczywo  i ciasta powinny  być  wysokiej jakości, bez uszkodzeń, świeże, powinny pochodzić                              z bieżącej produkcji.

4. Warunki transportowe muszą być zgodne z zasadami GMP/GHP,pojemniki do transportu  pieczywa czyste,  całe, nie uszkodzone. Do wglądu książeczka mycia i dezynfekcji pojazdu oraz książeczka zdrowia kierowcy,  który powinien posiadać na sobie czysty fartuch.

5.Wielkość zamówienia określona w załączniku nr 2e do SIWZ .

6. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia w ilościach i rodzajach określonych przez upoważnionych pracowników Zamawiającego w dzień następny po złożeniu zamówienia w godzinach określonych  w  umowie, bezpośrednio do magazynu żywnościowego do osoby upoważnionej do odbioru.

 

Cześć VI  - jaja kurze konsumpcyjne

1.Jaja świeże, klasa jakości A grupa wagowa L. Skorupa jaja: o normalnym kształcie, czysta, nie uszkodzona.

2.Opakowania: jednorazowe, papierowe wytłaczanki, czyste, każde opakowanie zbiorczo w przypadku hurtu powinno zawierać nazwę i adres producenta, nazwa surowca, ilość sztuk, klasa jakości, data zniesienia, data przydatności do spożycia, data wysyłki, warunki przechowywania.

3.Data przydatności do spożycia minimum 14 dni od dnia dostawy zamawiającemu

4.Warunki transportowe muszą być zgodne z zasadami GMP/GHP, do wglądu książeczka mycia                              i dezynfekcji pojazdu oraz książeczka zdrowia kierowcy, który powinien posiadać na sobie czysty fartuch.

5.Etykieta zbiorcza powinna zawierać minimum: opis asortymentu, temperaturę przechowywania, datę przydatności do spożycia (nie może przekroczyć daty 28 dni od daty zniesienia jaj) – w przypadku bezpośredniego producenta dopuszczalna faktura zawierająca wymagane dane

6.Temperatura przewozu jaj w momencie odbioru dostawy 8 – 13 C

7.Wielkość zamówienia określona w załączniku nr 2f do SIWZ

8. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia w ilościach określonych przez upoważnionych pracowników Zamawiającego w dzień następny po złożeniu zamówienia, bezpośrednio do magazynu żywnościowego do osoby upoważnionej do odbioru.

Do każdej dostawy należy dołączyć:

handlowy dokument identyfikacyjny zgodnie z Ustawą z dnia 16.12.2005 o produktach pochodzenia zwierzęcego (dz. U. 2005 Nr.17, poz. 127) oraz Rozporządzeniem WE 853/2004 Parlamentu europejskiego i Rady z dnia 29.04.2004r., ustanawiającego szczególne przepisy dotyczące higieny                            w odniesieniu do żywności pochodzenia zwierzęcego (Dz. Urz. UEL 139 z dnia 30.04.2004r.)

Do wglądu aktualne badania bakteriologiczne jaj i fermy w kierunku salmonelli.

Cześć VII - mięso wołowo - wieprzowe

Cześć VIII –  mięso drobiowe

Cześć IX  - wędliny

1. Zamawiający wymaga dostaw niektórych rodzajów wędlin w opakowaniu o gramaturze około 10 dag.

2.Wędliny powinny mieć zapewnioną identyfikowalność (nazwa, wykaz i ilość składników, zawartość netto w opakowaniu, data przydatności do spożycia, warunki przechowywania, firma, adres producenta, inf. odnoszące się do źródła pochodzenia).

3.Mięso wołowo wieprzowe, mięso drobiowe, wędliny musza być muszą być wysokiej jakości, w gatunku I,  ponieważ przeznaczone są do żywienia dzieci do lat 3, muszą być świeże,  dobrej jakości, pod względem właściwości organoleptycznych (wygląd, smak, zapach).

4.Warunki transportowe muszą być zgodne z zasadami GMP/GHP temperatura surowcóww czasie transportu w zakresie 0 st.C do 4st.C.  Pojemniki do transportu  czyste, nie uszkodzone, zamknięte, prawidłowo oznakowane. Do wglądu książeczka mycia i dezynfekcji pojazdu oraz książeczka zdrowia kierowcy,  który powinien posiadać na sobie czysty fartuch.

Do każdej dostawy należy dołączyć: handlowy dokument identyfikacyjny zgodnie z Ustawą z dnia 16.12.2005 o produktach pochodzenia zwierzęcego (dz. U. 2005 Nr.17, poz. 127) oraz Rozporządzeniem WE 853/2004 Parlamentu europejskiego i Rady z dnia 29.04.2004r., ustanawiającego szczególne przepisy dotyczące higieny w odniesieniu do żywności pochodzenia zwierzęcego (Dz. Urz. UEL 139 z dnia 30.04.2004r.)

5. Wielkość zamówienia określona w załącznikach  nr 2g, 2h, 2i  do SIWZ

6. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia w dni robocze od poniedziałku do piątku w ilościach i rodzajach określonych przez upoważnionych pracowników Zamawiającego w dzień następującym po dniu złożenia zamówienia (również w poniedziałki), w godzinach określonych w umowie, bezpośrednio do magazynu żywnościowego do osoby upoważnionej do odbioru.

Podczas realizacji umowy z wybranym w toku postępowania Wykonawcą, Zamawiający będzie szczegółowo kontrolował dostarczane artykuły w celu zapobieżenia wydatkowania środków publicznych na artykuły nie spełniające wymagań pod względem jakości .

Zamawiający w trakcie realizacji umowy może dokonać przesunięć ilościowych asortymentu, według bieżących potrzeb i celowości zakupu, przy czym ogólna wartość przedmiotu zamówienia nie przekroczy kwoty zapisanej w umowie. Wykonawca będzie realizował dostawy (zamówienie) po cenach jednostkowych zawartych w ofercie.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..