2017-12-04

Rodzinne Domy Pomocy

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę całodobowych usług opiekuńczych                         i bytowych, o których mowa w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 1769), dla 10 osób w podeszłym wieku i niepełnosprawnych fizycznie skierowanych decyzją administracyjną przez MOPS w Olsztynie.

Przedmiot zamówienia określony jest w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 31 maja 2012 r. w sprawie rodzinnych domów pomocy (Dz. U. z 2012 r. poz. 719) wydanym na podstawie art. 52 ust. 3 ustawy z dnia 12 marca  2004 r. o pomocy społecznej. Rozporządzenie określa standardy, rodzaj i zakres usług bytowych i opiekuńczych świadczonych przez rodzinny dom pomocy oraz warunki kierowania, odpłatności i nadzoru nad rodzinnymi domami pomocy.

Przedmiot zamówienia – opis szczegółowy:

1.          Rodzinny dom pomocy świadczy usługi bytowe i opiekuńcze w budynku mieszkalnym jednorodzinnym, na terenie miasta Olsztyna lub w jego okolicach w odległości nie większej niż 35 km od Olsztyna, którego właścicielem lub najemcą jest:

1)   osoba fizyczna prowadząca rodzinny dom pomocy, w którym ta osoba zamieszkuje;

2)   organizacja  pożytku  publicznego  -  w  przypadku  rodzinnego  domu  pomocy prowadzonego przez organizację pożytku publicznego.

2.          W przypadku najmu budynku mieszkalnego jednorodzinnego okres umowy najmu powinien gwarantować właściwe funkcjonowanie rodzinnego domu pomocy.

3.          W jednym budynku mieszkalnym jednorodzinnym może być prowadzony nie więcej niż jeden rodzinny dom pomocy.

4.          W rodzinnym domu pomocy prowadzonym przez osobę fizyczną usługi bytowe                                 i opiekuńcze są realizowane bezpośrednio przez tę osobę, a w przypadku rodzinnego domu pomocy prowadzonego przez organizację pożytku publicznego usługi te są realizowane przez osobę kierującą rodzinnym domem pomocy, która zamieszkuje w rodzinnym domu pomocy.

5.          Świadczenie usług bytowych i opiekuńczych w rodzinnym domu pomocy powinno uwzględniać stan zdrowia, sprawność fizyczną i intelektualną oraz indywidualne potrzeby  i możliwości osoby przebywającej w rodzinnym domu pomocy, a także prawa człowieka, w tym w szczególności prawo do poszanowania i ochrony godności, wolności, intymności i poczucia bezpieczeństwa, oraz ochronę dóbr osobistych.

6.              Sposób świadczenia usług bytowych i opiekuńczych w rodzinnym domu pomocy jest ustalany w formie pisemnej z osobą korzystającą z usług rodzinnego domu pomocy, jej pełnomocnikiem albo opiekunem prawnym przed skierowaniem do tego domu.

7.              Osoba prowadząca rodzinny dom pomocy lub osoba kierująca rodzinnym domem pomocy prowadzonym przez organizację pożytku publicznego przy świadczeniu usług bytowych                             i opiekuńczych może korzystać z pomocy innych osób.

8.              Liczba osób pomagających w świadczeniu usług bytowych i opiekuńczych w rodzinnym domu pomocy powinna być dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości osób przebywających w rodzinnym domu pomocy.

9.              Osobom przebywającym w rodzinnym domu pomocy zapewnia się, dostosowane  do ich sprawności psychofizycznej, całodobowe:

1)        usługi bytowe:

a)        miejsce pobytu,

b)        wyżywienie,

c)        utrzymanie czystości,

2)        usługi opiekuńcze:

a)        udzielanie pomocy w zaspakajaniu codziennych potrzeb życiowych,

b)        pielęgnację, w tym pielęgnację w czasie choroby,

c)        kontakty z otoczeniem,

d)        inne czynności wynikające z indywidualnych potrzeb.

10.              Osobom przebywającym w rodzinnym domu pomocy udostępnia się informacje                              o przysługujących im prawach, w tym o prawie do wnoszenia skarg, przez umieszczenie tej informacji w widocznym, ogólnie dostępnym miejscu.

11.              Osobom niepełnosprawnym rodzinny dom pomocy umożliwia korzystanie z usług    terapeutycznych i rehabilitacyjnych oraz udział w aktywizacji zawodowej.

12.              Osoby spokrewnione lub inne osoby bliskie niespokrewnione mają zapewnioną możliwość swobodnego kontaktu z osobą przebywającą w rodzinnym domu pomocy.

13.               W rodzinnym domu pomocy zapewnia się w zakresie usług bytowych dotyczących:

1)        miejsca pobytu:

a)        swobodny dostęp do budynku i jego otoczenia,

b)        budynek i jego otoczenie bez barier architektonicznych, z zastosowaniem udogodnień dla osób niepełnosprawnych,

c)        pokoje mieszkalne usytuowane na parterze budynków wielokondygnacyjnych, jeżeli budynki takie nie posiadają wind - w przypadku osób o ograniczonych możliwościach swobodnego przemieszczania się,

d)        pokoje mieszkalne, nie więcej niż dwuosobowe, wyposażone w łóżko lub tapczan, szafę, stół, krzesła, szafkę nocną dla każdej osoby oraz inny niezbędny sprzęt wynikający                                         z indywidualnych potrzeb osoby korzystającej z usług rodzinnego domu pomocy, z tym że:

·           pokój jednoosobowy - o powierzchni nie mniejszej niż 12 m2,

·           pokój dwuosobowy - o powierzchni nie mniejszej niż po 8 m2 na osobę,

e)        pomieszczenia wspólnego użytkowania:

·           pokój dziennego pobytu służący jako jadalnia,

·           kuchnię dostępną dla wszystkich mieszkańców domu,

·           pomieszczenie pomocnicze do prania i suszenia,

·           jedną łazienkę dla nie więcej niż 5 osób i jedną toaletę dla nie więcej niż 4 osób, wyposażone stosownie do potrzeb osób korzystających z tych pomieszczeń;

2)        wyżywienia:

a)        co najmniej 3 posiłki dziennie, w tym posiłki dietetyczne - zgodnie ze wskazaniem lekarza,

b)        przerwę między posiłkami nie krótszą niż 4 godziny, przy czym ostatni posiłek nie wcześniej niż o godzinie 1800,

c)        dostępność do drobnych posiłków i napojów między posiłkami, o których mowa wyżej,

d)        możliwość spożywania posiłków w pokoju mieszkalnym, a w razie potrzeby - karmienie,

e)        możliwość samodzielnego korzystania z kuchni;

3)        utrzymania czystości:

a)        środki higieny osobistej, środki czystości, przybory toaletowe i inne przedmioty niezbędne do higieny osobistej,

b)        sprzątanie pomieszczeń w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz dziennie.

14.              W rodzinnym domu pomocy zapewnia się w zakresie usług opiekuńczych:

1)        w miarę potrzeby pomoc w myciu, kąpaniu i ubieraniu;

2)        pomoc w przyjmowaniu leków;

3)        opiekę higieniczną, w tym pomoc w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych oraz w zakupie niezbędnych leków zaleconych przez lekarza;

4)        organizowanie czasu wolnego;

5)        czynny udział w codziennym życiu rodzinnym;

6)        niezbędną pomoc w załatwianiu spraw osobistych;

7)        organizowanie świąt i uroczystości;

8)        możliwość odbywania praktyk religijnych;

9)        pomoc w zakupie odzieży i obuwia oraz niezbędnych artykułów osobistego użytku.

15.              Zakres usług opiekuńczych jest dostosowany do indywidualnych potrzeb osoby korzystającej z usług rodzinnego domu pomocy i uwzględnia poziom samodzielności tej osoby.

16.              Osobę wymagającą wsparcia w formie usług świadczonych przez rodzinny dom pomocy kieruje się do tego domu na pobyt okresowy albo pobyt stały.

17.              Decyzję w sprawie skierowania do rodzinnego domu pomocy wydaje zamawiający                       na podstawie:

1)        rodzinnego wywiadu środowiskowego przeprowadzonego przez pracownika socjalnego ośrodka;

2)        zaświadczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań zdrowotnych                                               do umieszczenia w rodzinnym domu pomocy, uzupełnionego wskazaniem pielęgniarskim                                   co do zakresu wymaganych usług opiekuńczych;

3)        dowodu otrzymywania emerytury, renty lub zasiłku stałego.

18.              Decyzja w sprawie skierowania do rodzinnego domu pomocy na pobyt okresowy jest wydawana na okres przystosowawczy trwający nie krócej niż 3 miesiące.

19.              Po zakończeniu okresu przystosowawczego, o którym mowa w pkt 18, wydaje się decyzję                            w sprawie skierowania do rodzinnego domu pomocy na pobyt stały.

20. Pobyt w rodzinnym domu pomocy jest odpłatny do wysokości odpowiadającej poniesionym miesięcznym wydatkom ustalonym w umowie dotyczącej prowadzenia rodzinnego domu pomocy zawartej między zamawiającym a osobą fizyczną albo organizacją pożytku publicznego, prowadzącymi rodzinny dom pomocy.

21.              Przy ustalaniu opłaty z tytułu pobytu w rodzinnym domu pomocy stosuje się odpowiednio art. 61 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej.

22.              Wysokość miesięcznej opłaty z tytułu pobytu w rodzinnym domu pomocy określa się                       w decyzji, o której mowa w pkt 17.

23.              Opłatę z tytułu pobytu w rodzinnym domu pomocy wnosi się na rachunek bankowy gminy.

24.              W szczególnie uzasadnionych przypadkach zamawiający, na wniosek osoby przebywającej                                 w rodzinnym domu pomocy, jej pełnomocnika albo opiekuna prawnego, może, na czas określony, zwolnić tę osobę z wnoszenia opłaty częściowo lub całkowicie; w tym okresie opłatę z tytułu pobytu w rodzinnym domu pomocy ponosi gmina.

25.              W ramach nadzoru zamawiający, w imieniu i z upoważnienia  prezydenta miasta, przeprowadza kontrolę w rodzinnym domu pomocy co najmniej raz na pół roku.

26.              W przypadku uzasadnionego podejrzenia występowania uchybień lub nieprawidłowości                             w funkcjonowaniu rodzinnego domu pomocy, w tym wskutek złożenia skargi przez osobę przebywającą w rodzinnym domu pomocy, zamawiający przeprowadza kontrolę doraźną.

27.              W trakcie przeprowadzania kontroli kierownik zamawiającego lub osoba przez niego upoważniona prowadzi obserwacje, analizuje dokumenty, nawiązuje bezpośredni kontakt z osobami przebywającymi w rodzinnym domu pomocy, a w razie potrzeby kontaktuje się z ich rodzinami, opiekunami prawnymi lub pełnomocnikami.

28.              Osoba fizyczna prowadząca rodzinny dom pomocy albo osoba kierująca rodzinnym domem pomocy prowadzonym przez organizację pożytku publicznego umożliwia przeprowadzenie kontroli w ramach sprawowanego nadzoru i podjęcie czynności, o których mowa w pkt 29.

29.              Przedmiotem kontroli rodzinnego domu pomocy jest sprawdzenie:

1)        standardu, rodzaju i zakresu usług bytowych i opiekuńczych świadczonych przez rodzinny dom pomocy;

2)        przestrzegania praw, o których mowa w pkt 6, oraz zapewnienia dostępności do informacji o tych prawach, a także przestrzegania warunków, o których mowa w pkt  10-15;

3)        współdziałania osoby fizycznej prowadzącej rodzinny dom pomocy albo osoby kierującej rodzinnym domem pomocy prowadzonym przez organizację pożytku publicznego z osobą przebywającą w tym domu, jej rodziną, opiekunem prawnym lub pełnomocnikiem.

30.              Kontrola standardu, rodzaju i zakresu usług bytowych i opiekuńczych świadczonych przez rodzinny dom pomocy może polegać na:

1)        przeprowadzeniu wizytacji w rodzinnym domu pomocy mającej na celu zapoznanie się                        z warunkami świadczonych usług bytowych i opiekuńczych;

2)        zasięganiu opinii osób przebywających w rodzinnym domu pomocy, ich rodzin, opiekunów prawnych lub pełnomocników.

31.              Po przeprowadzeniu kontroli rodzinnego domu pomocy sporządza się protokół kontroli zawierający:

1)        określenie zakresu kontroli;

2)        wyniki kontroli;

3)        ewentualne zalecenia pokontrolne mające na celu likwidację uchybień lub nieprawidłowości w świadczeniu usług przez rodzinny dom pomocy i termin ich realizacji;

4)        ocenę wykonania ewentualnych zaleceń pokontrolnych wynikających z poprzedniej kontroli.

32.              Protokół kontroli rodzinnego domu pomocy otrzymuje:

1)        osoba fizyczna prowadząca rodzinny dom pomocy - w przypadku kontroli rodzinnego domu pomocy prowadzonego przez osobę fizyczną;

2)        osoba kierująca rodzinnym domem pomocy prowadzonym przez organizację pożytku publicznego i organizacja pożytku publicznego - w przypadku kontroli rodzinnego domu pomocy prowadzonego przez organizację pożytku publicznego.

33.              Do protokołu kontroli rodzinnego domu pomocy zawierającego zalecenia pokontrolne osoba fizyczna albo osoba kierująca rodzinnym domem pomocy prowadzonym przez organizację pożytku publicznego lub organizacja pożytku publicznego prowadząca rodzinny dom pomocy może złożyć pisemne zastrzeżenia lub wyjaśnienia do zamawiającego w terminie  14 dni od dnia otrzymania protokołu.

34.              Protokół kontroli rodzinnego domu pomocy wraz z zastrzeżeniami lub wyjaśnieniami                        i stanowiskiem zamawiającego do tych wyjaśnień otrzymuje prezydent miasta                                      w terminie 30 dni od dnia podpisania protokołu albo od dnia złożenia zastrzeżeń lub wyjaśnień przez osobę fizyczną prowadzącą rodzinny dom pomocy albo osobę kierującą rodzinnym domem pomocy prowadzonym przez organizację pożytku publicznego lub organizację pożytku publicznego prowadzącą rodzinny dom pomocy.

35.              Nieuwzględnienie przez osobę fizyczną prowadzącą rodzinny dom pomocy albo osobę kierującą rodzinnym domem pomocy prowadzonym przez organizację pożytku publicznego zaleceń pokontrolnych w terminie wyznaczonym w protokole kontroli skutkuje możliwością rozwiązania umowy dotyczącej prowadzenia takiego domu,  po zapewnieniu dalszej pomocy osobom w nim przebywającym.

36.              W przypadku rażącego naruszenia praw osób przebywających w rodzinnym domu pomocy ośrodek może wypowiedzieć umowę na świadczenie usług w trybie natychmiastowym.

Zamówienie zostało podzielone na  trzy części:

1)             cześć pierwsza: Rodzinny Dom Pomocy dla czterech osób na terenie miasta Olsztyna;

2)             cześć druga: Rodzinny Dom Pomocy dla czterech osób na terenie miasta Olsztyna;

3)             cześć trzecia: Rodzinny Dom Pomocy dla dwóch osób położony w odległości nie większej niż 35 km od Olsztyna.

 

 

Wykonawca może złożyć ofertę na jedną część zamówienia.

 

Zamawiający szacuje wartość zamówienia w pierwszej części na kwotę 127 200zł, 

tzn. pokrycie kosztów pobytu 4 mieszkańców w rodzinnym domu pomocy w 2018r. nie powinno przekroczyć kwoty  2650,00zł za jeden miesiąc za jedna osobę.

 

Zamawiający szacuje wartość zamówienia w drugiej części na kwotę 127 200,00zł

tzn. pokrycie kosztów pobytu 4 mieszkańców w rodzinnym domu pomocy w 2018r. nie powinno przekroczyć kwoty  2650,00zł za jeden miesiąc za jedna osobę.

 

Zamawiający szacuje wartość zamówienia w trzeciej części na kwotę  62 400,00zł.

tzn. pokrycie kosztów pobytu 2 mieszkańców w rodzinnym domu pomocy w 2018r. nie powinno przekroczyć kwoty  2600,00zł za jeden miesiąc za jedna osobę.

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..