2020-10-22

Dostawa sprzętu komputerowego dla MOPS i jednostek organizacyjnych

1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu komputerowego, laptopów, serwera, urządzeń wielofunkcyjnych, drukarek, skanera dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olsztynie ijednostek organizacyjnych w ilościach i zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w załącznikach nr 1a -1e do formularza ofertowego – formularze cenowe.

2. Zamówienie zostało podzielone na  części :

Część I: Zakup komputerów, laptopów, urządzeń wielofunkcyjnych, skanera, serwera NAS dla MOPS

Część II: Zakup laptopów dla Działu Świadczeń Rodzinnych

Część III: Zakup komputera, laptopów, urządzeń wielofunkcyjnych dla Zespołu Usług Opiekuńczych 

Część IV: Zakup laptopów dla Działu Pieczy Zastępczej

Część V: Zakup laptopa i drukarki dla Ośrodka Wsparcia dla Matek z Małoletnimi Dziećmi i Kobiet w Ciąży

W tym:

Część I: Zakup komputerów, laptopów , urządzeń wielofunkcyjnych, skanera, serwera NAS dla MOPS

Szacowana wartość netto przedmiotu zamówienia  w części I - 61 951,22 zł netto

Lp

Nazwa przedmiotu zamówienia

Jednostka miary

Ilość

1

Stacja robocza komputera klasy PC z systemem i oprogramowaniem biurowym i  monitorem 19”

szt

3

2.

Laptop

szt

14

3.

Serwer Nas z dyskami

szt

1

4.

Skaner stacjonarny

szt

2

5.

Urządzenie wielofunkcyjne, sieciowe, laserowe z automatycznym duplexem

szt

3

 

Część II: Zakup laptopów dla Działu Świadczeń Rodzinnych

Szacowana wartość netto przedmiotu zamówienia  w części II -  3 414,64zł netto

Lp

Nazwa przedmiotu zamówienia

Jednostka miary

Ilość

1

Laptop

szt

1

 

Część III: Zakup komputera, laptopów, urządzeń wielofunkcyjnych dla Zespołu Usług Opiekuńczych 

Szacowana wartość netto przedmiotu zamówienia  w części III -  13 983,74zł netto

Lp

Nazwa przedmiotu zamówienia

Jednostka miary

Ilość

1

Stacja robocza komputera klasy PC z systemem i oprogramowaniem biurowym i  monitorem 19”

szt

1

2

Laptop

szt

2

3

Laptop  14”

szt

1

4

Urządzenie wielofunkcyjne, sieciowe, laserowe z automatycznym duplexem

szt

1

 

Część IV: Zakup laptopów dla Działu Pieczy Zastępczej

Szacowana wartość netto przedmiotu zamówienia  w części IV –4 878,05zł netto

Lp

Nazwa przedmiotu zamówienia

Jednostka miary

Ilość

1.

Laptop

szt

2

 

Część V: Zakup laptopa i drukarki dla Ośrodka Wsparcia dla Matek z Małoletnimi Dziećmi i Kobiet w Ciąży

Szacowana wartość netto przedmiotu zamówienia  w części V -  2 845,53 zł netto

 

Lp

Nazwa przedmiotu zamówienia

Jednostka miary

Ilość

1

Laptop

szt

1

 

2.

Urządzenie wielofunkcyjne, sieciowe, laserowe z automatycznym duplexem

szt

1

 

*Oprogramowanie typu MS Windows 10 Pro 64bit PL lub równoważne, spełniające

poniższe warunki:

1. System operacyjny dla komputerów przenośnych, z graficznym interfejsem użytkownika,

2. System operacyjny ma pozwalać na uruchomienie i pracę z aplikacjami użytkowanymi przez Zamawiającego,

w szczególności: MS Office 2010, 2013, 2016,

3. System ma udostępniać dwa rodzaje graficznego interfejsu użytkownika:

a. Klasyczny, umożliwiający obsługę przy pomocy klawiatury i myszy,

b. Dotykowy umożliwiający sterowanie dotykiem na urządzeniach typu tablet lub monitorach

dotykowych,

4. Interfejsy użytkownika dostępne w wielu językach do wyboru – w tym Polskim i Angielskim,

5. Zlokalizowane w języku polskim, co najmniej następujące elementy: menu, odtwarzacz multimediów, pomoc, komunikaty systemowe,

6. Wbudowany system pomocy w języku polskim,

7. Graficzne środowisko instalacji i konfiguracji dostępne w języku polskim,

8. Możliwość dokonywania bezpłatnych aktualizacji i poprawek w ramach wersji systemu operacyjnego poprzez Internet, mechanizmem udostępnianym przez producenta systemu z możliwością wyboru instalowanych poprawek oraz mechanizmem sprawdzającym, które z poprawek są potrzebne,

9. Możliwość dokonywania aktualizacji i poprawek systemu poprzez mechanizm zarządzany przez administratora systemu Zamawiającego,

10. Dostępność bezpłatnych biuletynów bezpieczeństwa związanych z działaniem systemu operacyjnego,

11. Wbudowana zapora internetowa (firewall) dla ochrony połączeń internetowych; zintegrowana z systemem konsola do zarządzania ustawieniami zapory i regułami IP v4 i v6;

12. Wbudowane mechanizmy ochrony antywirusowej i przeciw złośliwemu oprogramowaniu z zapewnionymi bezpłatnymi aktualizacjami,

13. Wsparcie dla większości powszechnie używanych urządzeń peryferyjnych (drukarek, urządzeń sieciowych, standardów USB, Plug&Play, Wi-Fi),

14. Funkcjonalność automatycznej zmiany domyślnej drukarki w zależności od sieci, do której podłączony jest komputer,

15. Możliwość zarządzania stacją roboczą poprzez polityki grupowe – przez politykę rozumiemy zestaw reguł definiujących lub ograniczających funkcjonalność systemu lub aplikacji,

16. Rozbudowane, definiowalne polityki bezpieczeństwa – polityki dla systemu operacyjnego i dla wskazanych aplikacji,

17. Możliwość zdalnej automatycznej instalacji, konfiguracji, administrowania oraz aktualizowania systemu, zgodnie z określonymi uprawnieniami poprzez polityki grupowe,

18. Zabezpieczony hasłem hierarchiczny dostęp do systemu, konta i profile użytkowników zarządzane zdalnie; praca systemu w trybie ochrony kont użytkowników.

19. Zintegrowany z systemem moduł wyszukiwania informacji (plików różnego typu, tekstów, metadanych) dostępny z kilku poziomów:  I. poziom menu, poziom otwartego okna systemu operacyjnego; system wyszukiwania oparty na konfigurowalnym przez użytkownika module indeksacji zasobów lokalnych,

20. Zintegrowany z systemem operacyjnym moduł synchronizacji komputera z urządzeniami zewnętrznymi.

21. Obsługa standardu NFC (near field communication),

22. Możliwość przystosowania stanowiska dla osób niepełnosprawnych (np. słabo widzących);

23. Wsparcie dla IPSEC oparte na politykach – wdrażanie IPSEC oparte na zestawach reguł definiujących ustawienia zarządzanych w sposób centralny;

24. Mechanizmy logowania do domeny w oparciu o:

a. Login i hasło,

b. Karty z certyfikatami (smartcard),

c. Wirtualne karty (logowanie w oparciu o certyfikat chroniony poprzez moduł TPM),

25. Mechanizmy wieloelementowego uwierzytelniania.

26. Wsparcie do uwierzytelnienia urządzenia na bazie certyfikatu,

27. Wsparcie wbudowanej zapory ogniowej dla Internet Key Exchange v. 2 (IKEv2) dla warstwy transportowej IPsec,

28. Wbudowane narzędzia służące do administracji, do wykonywania kopii zapasowych polityk i ich odtwarzania oraz generowania raportów z ustawień polityk;

29. Wsparcie dla środowisk Java i .NET Framework 4.x – możliwość uruchomienia aplikacji działających we wskazanych środowiskach,

30. Wsparcie dla JScript i VBScript – możliwość uruchamiania interpretera poleceń,

31. Zdalna pomoc i współdzielenie aplikacji – możliwość zdalnego przejęcia sesji zalogowanego użytkownika celem rozwiązania problemu z komputerem,

32. Rozwiązanie służące do automatycznego zbudowania obrazu systemu wraz z aplikacjami. Obraz systemu służyć ma do automatycznego upowszechnienia systemu operacyjnego inicjowanego i wykonywanego w całości poprzez sieć komputerową,

33. Rozwiązanie ma umożliwiające wdrożenie nowego obrazu poprzez zdalną instalację,

34. Transakcyjny system plików pozwalający na stosowanie przydziałów (ang. quota) na dysku dla użytkowników oraz zapewniający większą niezawodność i pozwalający tworzyć kopie zapasowe,

35. Zarządzanie kontami użytkowników sieci oraz urządzeniami sieciowymi tj. drukarki, modemy, woluminy dyskowe, usługi katalogowe.

36. Oprogramowanie dla tworzenia kopii zapasowych (Backup); automatyczne wykonywanie kopii plików z możliwością automatycznego przywrócenia wersji wcześniejszej,

37. Możliwość przywracania obrazu plików systemowych do uprzednio zapisanej postaci,

38. Identyfikacja sieci komputerowych, do których jest podłączony system operacyjny, zapamiętywanie ustawień i przypisywanie do min. 3 kategorii bezpieczeństwa (z predefiniowanymi odpowiednio do kategorii ustawieniami zapory sieciowej, udostępniania plików itp.),

39. Możliwość blokowania lub dopuszczania dowolnych urządzeń peryferyjnych za pomocą polityk grupowych (np. przy użyciu numerów identyfikacyjnych sprzętu),

40. Wbudowany mechanizm wirtualizacji typu hypervisor, umożliwiający, zgodnie z uprawnieniami licencyjnymi, uruchomienie do 4 maszyn wirtualnych,

41. Mechanizm szyfrowania dysków wewnętrznych i zewnętrznych z możliwością szyfrowania ograniczonego do danych użytkownika,

42. Wbudowane w system narzędzie do szyfrowania partycji systemowych komputera, z możliwością przechowywania certyfikatów w mikrochipie TPM (Trusted Platform Module) w wersji minimum 1.2 lub na kluczach pamięci przenośnej USB.

43. Wbudowane w system narzędzie do szyfrowania dysków przenośnych, z możliwością centralnego zarządzania poprzez polityki grupowe, pozwalające na wymuszenie szyfrowania dysków przenośnych

44. Możliwość tworzenia i przechowywania kopii zapasowych kluczy odzyskiwania do szyfrowania partycji w usługach katalogowych.

a)      Możliwość instalowania dodatkowych języków interfejsu systemu operacyjnego oraz możliwość zmiany języka bez konieczności reinstalacji systemu.

Warunki równoważności pakietu biurowego Office:

Ø  Wymagania odnośnie interfejsu użytkownika:

Ø  Pełna polska wersja językowa interfejsu użytkownika

Ø  Prostota i intuicyjność obsługi, pozwalająca na pracę osobom nieposiadającym umiejętności technicznych

Ø  Możliwość zintegrowania uwierzytelniania użytkowników z usługą katalogową (Active Directory lub funkcjonalnie równoważną).

Ø  Oprogramowanie musi umożliwiać tworzenie i edycję dokumentów elektronicznych w ustalonym formacie, który spełnia następujące warunki:

Ø  ma zdefiniowany układ informacji w postaci XML zgodnie z Tabelą B1 załącznika 2 Rozporządzenia w sprawie minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych  (Dz.U.05.212.1766)

Ø  umożliwia wykorzystanie schematów XML

Ø  obsługuje w ramach standardu formatu podpis elektroniczny zgodnie z Tabelą A.1.1 załącznika 2 Rozporządzenia w sprawie minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych  (Dz.U.05.212.1766)

Ø  Oprogramowanie musi umożliwiać dostosowanie dokumentów i szablonów oraz udostępniać narzędzia umożliwiające dystrybucję szablonów.

Ø  W skład oprogramowania muszą wchodzić narzędzia programistyczne umożliwiające automatyzację pracy i wymianę danych pomiędzy dokumentami i aplikacjami (język makropoleceń, język skryptowy)

Ø  Do aplikacji musi być dostępna pełna dokumentacja w języku polskim.

Ø  Pakiet zintegrowanych aplikacji biurowych musi zawierać:

Ø  Edytor tekstów

Ø  Arkusz kalkulacyjny

Ø  Narzędzie do przygotowywania i prowadzenia prezentacji

Ø  Narzędzie do tworzenia drukowanych materiałów informacyjnych

Ø  Narzędzie do tworzenia i pracy z lokalną bazą danych

Ø  Narzędzie do zarządzania informacją prywatą (pocztą elektroniczną, kalendarzem, kontaktami i zadaniami)

Ø  Edytor tekstów musi umożliwiać:

Ø  Edycję i formatowanie tekstu w języku polskim wraz z obsługą języka polskiego w zakresie sprawdzania pisowni i poprawności gramatycznej oraz funkcjonalnością słownika wyrazów bliskoznacznych i autokorekty

Ø  Wstawianie oraz formatowanie tabel

Ø  Wstawianie oraz formatowanie obiektów graficznych

Ø  Wstawianie wykresów i tabel z arkusza kalkulacyjnego (wliczając tabele przestawne)

Ø  Automatyczne numerowanie rozdziałów, punktów, akapitów, tabel i rysunków

Ø  Automatyczne tworzenie spisów treści

Ø  Formatowanie nagłówków i stopek stron

Ø  Sprawdzanie pisowni w języku polskim

Ø  Śledzenie zmian wprowadzonych przez użytkowników

Ø  Nagrywanie, tworzenie i edycję makr automatyzujących wykonywanie czynności

Ø  Określenie układu strony (pionowa/pozioma)

Ø  Wydruk dokumentów

Ø  Wykonywanie korespondencji seryjnej bazując na danych adresowych pochodzących z arkusza kalkulacyjnego i z narzędzia do zarządzania informacją prywatną

Ø  Pracę na dokumentach utworzonych przy pomocy Microsoft Word 2003 - 2013 z zapewnieniem bezproblemowej konwersji wszystkich elementów i atrybutów dokumentu

Ø  Zabezpieczenie dokumentów hasłem przed odczytem oraz przed wprowadzaniem modyfikacji

Ø  Arkusz kalkulacyjny musi umożliwiać:

Ø  Tworzenie raportów tabelarycznych

Ø  Tworzenie wykresów liniowych (wraz linią trendu), słupkowych, kołowych

Ø  Tworzenie arkuszy kalkulacyjnych zawierających teksty, dane liczbowe oraz formuły przeprowadzające operacje matematyczne, logiczne, tekstowe, statystyczne oraz operacje na danych finansowych i na miarach czasu.

Ø  Tworzenie raportów z zewnętrznych źródeł danych (inne arkusze kalkulacyjne, bazy danych zgodne z ODBC, pliki tekstowe, pliki XML, webservice)

Ø  Obsługę kostek OLAP oraz tworzenie i edycję zapytań bazodanowych i webowych. Narzędzia wspomagające analizę statystyczną i finansową, analizę wariantową i rozwiązywanie problemów optymalizacyjnych

Ø  Tworzenie raportów tabeli przestawnych umożliwiających dynamiczną zmianę wymiarów oraz wykresów bazujących na danych z tabeli przestawnych

Ø  Wyszukiwanie i zamianę danych

Ø  Wykonywanie analiz danych przy użyciu formatowania warunkowego

Ø  Nazywanie komórek arkusza i odwoływanie się w formułach po takiej nazwie

Ø  Nagrywanie, tworzenie i edycję makr automatyzujących wykonywanie czynności

Ø  Formatowanie czasu, daty i wartości finansowych z polskim formatem

Ø  Zapis wielu arkuszy kalkulacyjnych w jednym pliku.

Ø  Zachowanie pełnej zgodności z formatami plików utworzonych za pomocą oprogramowania Microsoft Excel 2003 - 2010, z uwzględnieniem poprawnej realizacji użytych w nich funkcji specjalnych i makropoleceń..

Ø  Zabezpieczenie dokumentów hasłem przed odczytem oraz przed wprowadzaniem modyfikacji

Ø  Narzędzie do przygotowywania i prowadzenia prezentacji musi umożliwiać:

Ø  Przygotowywanie prezentacji multimedialnych, które będą:

Ø  Prezentowane przy użyciu projektora multimedialnego

Ø  Drukowane w formacie umożliwiającym robienie notatek

Ø  Zapisane jako prezentacja tylko do odczytu.

Ø  Nagrywanie narracji i dołączanie jej do prezentacji

Ø  Opatrywanie slajdów notatkami dla prezentera

Ø  Umieszczanie i formatowanie tekstów, obiektów graficznych, tabel, nagrań dźwiękowych i wideo

Ø  Umieszczanie tabel i wykresów pochodzących z arkusza kalkulacyjnego

Ø  Odświeżenie wykresu znajdującego się w prezentacji po zmianie danych w źródłowym arkuszu kalkulacyjnym

Ø  Możliwość tworzenia animacji obiektów i całych slajdów

Ø  Prowadzenie prezentacji w trybie prezentera, gdzie slajdy są widoczne na jednym monitorze lub projektorze, a na drugim widoczne są slajdy i notatki prezentera

Ø  Pełna zgodność z formatami plików utworzonych za pomocą oprogramowania MS PowerPoint 2003 - 2013

Ø  Narzędzie do tworzenia drukowanych materiałów informacyjnych musi umożliwiać:

Ø  Tworzenie i edycję drukowanych materiałów informacyjnych

Ø  Tworzenie materiałów przy użyciu dostępnych z narzędziem szablonów: broszur, biuletynów, katalogów.

Ø  Edycję poszczególnych stron materiałów.

Ø  Podział treści na kolumny.

Ø  Umieszczanie elementów graficznych.

Ø  wykorzystanie mechanizmu korespondencji seryjnej

Ø  Płynne przesuwanie elementów po całej stronie publikacji.

Ø  Eksport publikacji do formatu PDF oraz TIFF.

Ø  Wydruk publikacji.

Ø  Możliwość przygotowywania materiałów do wydruku w standardzie CMYK.

Ø  Narzędzie do tworzenia i pracy z lokalną bazą danych musi umożliwiać:

Ø  Tworzenie bazy danych przez zdefiniowanie:

Ø  Tabel składających się z unikatowego klucza i pól różnych typów, w tym tekstowych i liczbowych.

Ø  Relacji pomiędzy tabelami

Ø  Formularzy do wprowadzania i edycji danych

Ø  Raportów

Ø  Edycję danych i zapisywanie ich w lokalnie przechowywanej bazie danych

Ø  Tworzenie bazy danych przy użyciu zdefiniowanych szablonów

Ø  Połączenie z danymi zewnętrznymi, a w szczególności z innymi bazami danych zgodnymi z ODBC, plikami XML, arkuszem kalkulacyjnym.

Ø  Otwieranie, użytkowanie i rozbudowywanie dotychczasowo stworzonych baz danych utworzonych w aplikacji Microsoft Access 2003-2013 bez konieczności importu i ponownego eksportu

Ø  Narzędzie do zarządzania informacją prywatną (pocztą elektroniczną, kalendarzem, kontaktami i zadaniami) musi umożliwiać:

Ø  Pobieranie i wysyłanie poczty elektronicznej z serwera pocztowego

Ø  Filtrowanie niechcianej poczty elektronicznej (SPAM) oraz określanie listy zablokowanych i bezpiecznych nadawców

Ø  Tworzenie katalogów, pozwalających katalogować pocztę elektroniczną

Ø  Tworzenie reguł przenoszących automatycznie nową pocztę elektroniczną do określonych katalogów bazując na słowach zawartych w tytule, adresie nadawcy i odbiorcy

Ø  Oflagowanie poczty elektronicznej z określeniem terminu przypomnienia

Ø  Zarządzanie kalendarzem

Ø  Udostępnianie kalendarza innym użytkownikom

Ø  Przeglądanie kalendarza innych użytkowników

Ø  Zapraszanie uczestników na spotkanie, co po ich akceptacji powoduje automatyczne wprowadzenie spotkania w ich kalendarzach

Ø  Zarządzanie listą zadań

Ø  Zlecanie zadań innym użytkownikom

Ø  Zarządzanie listą kontaktów

Ø  Udostępnianie listy kontaktów innym użytkownikom

Ø  Przeglądanie listy kontaktów innych użytkowników

4. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia pojawią się ewentualnie wskazania znaków towarowych, nazw, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny i opisu służy to do opisu przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawcę materiałów i urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od wymaganych. Oferowane materiały i urządzenia muszą być równoważne funkcjonalnie i jakościowo z podanymi w opisie. Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy.

5.Kod CPV: 30213300-8 komputery biurowe

                     30213100 -6 komputery przenośne

                     48000000 -8 pakiety oprogramowania i systemy informatyczne

                     30200000 -1 urządzenia komputerowe

                     48823000 -3 – serwery plików

6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia ilości oraz wymagane minimalne parametry przedmiotu zamówienia zawarte są w załącznikach nr 1a - 1e do formularza ofertowego – formularze cenowe. Zamawiający podał minimalne parametry przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza zaproponowanie przedmiotu zamówienia o parametrach nie gorszych od wymaganych, spełniających wymagane przez Zamawiającego.

7. Zamówienie dotyczy dostawy oraz uruchomieni/złożenia zakupionego sprzętu.

8. Dostawa będąca przedmiotem zamówienia wymaga wyłącznie sprzętu fabrycznie nowego, opakowanego w sposób zabezpieczający przed zniszczeniem, uszkodzeniem opisanym zgodnie                              z zawartością. Oprogramowanie i sprzęt w ramach zamówienia musi być fabrycznie nowe, nieużywane oraz nieaktywowane nigdy wcześniej na innym urządzeniu oraz pochodzące z legalnego źródła sprzedaży. W przypadku systemu operacyjnego Zamawiający wymaga systemu przeinstalowanego na dostarczonym sprzęcie. Aktywacji dokona wyznaczony pracownik Zamawiającego w trakcie lub przed procedurą odbiorową.

9. Dla wyspecyfikowanych urządzeń podane parametry są wartościami minimalnymi, każdy sprzęt                           o parametrach lepszych, wyższych od wyspecyfikowanych spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. Wszystkie urządzenia powinny spełniać wszelkie przepisy dotyczące prawa dopuszczenia do użytkowania w Polsce oraz posiadać stosowne dokumenty świadczące o spełnianiu wszystkich niezbędnych norm i wytycznych, które powinien spełniać ww. sprzęt przed dopuszczeniem go do użytkowania. Kopie tych dokumentów Wykonawca powinien dostarczyć razem ze sprzętem wraz   z oświadczeniem o ich zgodności z oryginałem. Do każdego urządzenia muszą być dołączone wszystkie niezbędne dokumenty takie jak: instrukcja obsługi, gwarancja, oświadczenie zgodności ze wszystkimi niezbędnymi normami (np. CE) oraz wszystkie płyty/dyskietki z oprogramowaniem, sterownikami dodawanymi do sprzętu.

10.Wykonawca udzieli gwarancji na zakupiony towar na okres nie krótszy niż 24 miesiące od dnia dostawy. 

7.Termin płatności -14 dni od dnia odbioru bez zastrzeżeń przedmiotu zamówienia.

Formularz ofertowy razem z  formularzem cenowym należy złożyć w siedzibie Zamawiającego lub przesłać jako skan dokumentów opisany  „MOPS.DZPiI. 261.13.2020 – dostawa komputerów

na adres e-mail zamowieniapubliczne@mopsolsztyn.pl    do dnia  30.10.2020 r do godz. 10.00.

Z uwagi na obowiązującą  w jednostce kwarantannę dokumentów, zaleca się wcześniejsze złożenie/przesłanie  dokumentów w wersji papierowej na co najmniej 2 dni przed wyznaczonym terminem składania ofert.

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..