2018-11-29

Świadczenia usług elektronicznego całodobowego monitoringu

1.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług elektronicznego całodobowego monitoringu
i przyzywania natychmiastowej pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia lub bezpieczeństwa (np. nagłe zasłabnięcie, upadek) dla osób starszych i osób z niepełnosprawnościami w miejscu zamieszkania, tzw. teleopieki. Usługa ma zapewnić dodatkowe zabezpieczenie głównie dla osób samotnie zamieszkujących wymagających całodobowego monitoringu, korzystających
z pomocy w formie usług opiekuńczych.

2.Zamawiajacy jest w posiadaniu 20 sztuk telefonów komórkowych typu Maxcom MS453 wyposażonych w przyciski dostępowe na ekranie telefonu (w tym czerwony SOS i zielony komunikacyjny) z aplikacją Mobitrak oraz 20 sztuk breloków SOS Keyfinder z którego osoba objęta usługą ma możliwość wysłania alarmu SOS.  

3.Wykonawca w ramach usługi winien zapewnić koordynatora teleopieki, do zadań którego będzie należało wsparcie organizacyjno-techniczne wdrażanej usługi na terenie miasta Olsztyna.

4.Wykonawca dostarczy Zamawiającemu druki kart informacyjnych dla odbiorców usługi,
z klauzulą w zakresie wyrażenia zgody na objecie usługą oraz na przetwarzanie danych osobowych.

5.Wykonawca zobowiązany będzie w przypadku zmiany odbiorcy usługi do aktywacji usługi
u nowej osoby.

6.Wykonawca zobowiązany będzie dostarczania Zamawiającemu comiesięcznych raportów oraz raportu końcowego z wykonywania usługi, obejmujących w szczególności informacje w zakresie liczby wywołanych sygnałów za pośrednictwem przycisku alarmowego i rodzaju podjętej interwencji w przypadku wywołania alarmu.

3.Zakres usługi:

a)użycie platformy zapewniającej przyjmowanie zgłoszeń, nadzór na osobami wyposażonymi
w mobilne urządzenia i zastosowanie procedury właściwej dla tego typu usług,

b)sparowanie wszystkich posiadanych przez Zamawiającego urządzeń z urządzeniami dostarczonymi przez Wykonawcę,

c) zapewnienie osobom objętym usługą natychmiastowego całodobowego kontaktu w każdy dzień tygodnia z pracownikiem centrum alarmowego za pośrednictwem urządzenia abonenckiego,
w ramach tzw. czerwonego przycisku alarmowego,

d)w przypadku użycia czerwonego przycisku alarmowego - automatyczna identyfikacja osoby wzywającej przez centrum alarmowe, diagnoza przyczyny użycia przycisku (o ile to możliwe) oraz zapewnienie niezwłocznej, adekwatnej do sytuacji i skutecznej interwencji, obejmującej
w szczególności:

-powiadomienie wskazanych osób z listy kontaktów w ustalonej kolejności oraz/lub wezwanie - w razie konieczności - karetki pogotowia ratunkowego i/lub policji i/lub straży pożarnej pod adres osoby objętej usługą, podając istotne informacje,

-monitorowanie przebiegu interwencji od chwili uruchomienia alarmu (użycia czerwonego przycisku alarmowego) do przybycia wezwanych osób/służb ratowniczych,

4.Wykonawca zapewni dodatkowo dla trzech nowych osób objętej usługą urządzenie abonenckie, tj.:

a)aparat telefoniczny z zestawem głośnomówiącym oraz bezpośrednim czerwonym przyciskiem alarmowym i dodatkowym przyciskiem („zielony przycisk”) umożliwiającym dostęp do usługi społeczno - towarzyskiej,

b)osobisty przycisk alarmowy w formie breloka na szyję umożliwiającej osobie z niego korzystającej codzienne noszenie ze sobą i bezpośredni dostęp w każdej sytuacji.

4.Wykonawca przeprowadzi szkolenie wskazanych osób świadczących usługi opiekuńcze

(ok. 60 opiekunów osób, które objęte zostaną teleopieką) w zakresie funkcjonowania usługi, w szczególności z zasad obsługi urządzeń abonenckich.

5.Usługa będzie świadczona dla nie więcej niż 23 miesięcznie osób wskazanych przez Zamawiającego, korzystających z usług opiekuńczych świadczonych w miejscu zamieszkania, posiadających dowolny abonament telefoniczny sieci GSM. Podana powyżej liczba osób jest maksymalna. Wykonawcy nie będzie przysługiwać roszczenie objęcia usługą w/w maksymalnej liczby osób.

6.W przypadku, gdy liczba osób objętych usługą będzie niższa niż 23, Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie za liczbę osób faktycznie objętych usługą w danym miesiącu,

z uwzględnieniem ilości dni faktycznego świadczenia usługi.


Zamawiający w dniu 07.12.2018r. unieważnił postępowanie ze względu na brak ofert.

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..